Miért érdemes még idén is webáruházat indítani?

Bár egyre több webáruház érhető el a az interneten azt gondolhatnád, hogy a piac telített és már nem érdemes indítanod új webáruházat. Ha így gondolod, akkor olvasd el, hogy miért érdemes mégis új webáruházat indítani még idén is!

  • az e-kereskedelem egyre elterjedtebb lesz: az emberek egyre jobban bíznak az internetes vásárlásban, bár még mindig elég elterjedt az a gyakorlat, hogy az emberek az interneten megnézik, kiválasztják a terméket, majd elmennek egy boltba ahol személyesen meg veszik. De a trend azt mutatja, hogy egyre gyakoribb, hogy ha a vásárló kiválasztja a terméket akkor egy kattintással meg is vásárolja is azt.
  • sokkal nagyobb termékkínálat van egy webáruházban, mint egy boltban. Míg a neten néhány perc alatt több száz terméket is meg lehet találni, illetve a különböző termékszűrők és termékkeresők használatával nagyon gyorsan és nagyon egyszerűen tudunk találni több olyan terméket, ami közül a részletek alapján ki tudjuk választani a számunkra megfelelőt, addig ugyanezt ha személyesen szeretnénk megtenni boltról-boltra járva, akkor több órát-akár napot is el kellene töltenünk vele.
  • Az internetes rendelési folyamat folyamatosan egyszerűsödik. Amíg korábban rengeteg adatot meg kellett adnunk egy vásárláshoz, jellemzően minden webáruházba külön kellett regisztrálnunk, addig mostanra már számos webáruház kínál Facebook-os bejelentkezést, gmailes bejelentkezést, így nem kell külön mindenhová regisztrálnunk.
  • Bár Magyarországon még mindig az utánvétes fizetés a leggyakoribb fizetési mód az internetes vásárlások alkalmával, de folyamatosan kezd egyre jobban elterjedni a bankkártyás fizetés is, annak is egyre több módját választhatjuk, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelő fizetési módot. A webáruházak számos kártyás, vagy utalásos fizetési módot kínálnak, amelyek már egyre biztonságosabb fizetési módot tesznek lehetővé. Ezen kívül a vevők egyre jobban kezdik felismerni, hogy a bankkártyás fizetéssel spórolhatnak is, mivel nem kell készpénzt kivenniük az automatából (aminek díja van), az utánvétes fizetésnél plusz díjat is kell fizetni. Mivel az utánvét összegét is a postásnak, vagy a futárnak fizeti ki a vevő és nem előtte bontja ki a csomagot, ezért úgysem lehetséges ellenőrizni azt, hogy valóban az van-e csomagban, mint amit rendeltünk, ezért nincs jelentősége annak, hogy csak az átvételnél fizetünk.
  • Nagyobb garancia internetes vásárlásnál. 2014-ben új szabályozást vezettek be az interneten vásárolt termékeknél a garancia érvényesítésére. Eszerint a vevőnek 14 napja van arra, hogy az árut visszaküldje, ha meggondolta magát. Ez még jobban erősíti azt a biztonságot a vevőkben, hogy érdemes az internetről rendelni, mivel 2 héten belül meg gondolhatja magát.
  • Az emberek olyan terméket is megvehetnek egy webáruházban, amit egyébként nem tudnának személyesen. Az internet korlátlan piacot jelent az eladó szempontjából, de a vevő szempontjából is, mivel az egyetlen mód a webáruház arra, hogy olyan termékeket is megvásároljunk, amelyeket személyesen nem tudnánk a földrajzi elhelyezkedés miatt.
  • A webáruházakban elérhető szállítási módok egyre több lehetőséget adnak, ezért mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet. Jellemző trend volt korábban, hogy a posta helyett a futárszolgálatot választottáka vevők, aztán az egész napos otthoni várakozásról hamar kiderült, hogy nem mindenki számára megfelelő. Ezért akik korábban azért nem rendeltek webshopból, mert nem volt számukra megfelelő az áru átvételének módja azok mostanra már számos más lehetőség közül is választhatnak. Egyre elterjedtebb a pick-pack pont, vagy a postapontos átvétel, átvehetünk csomagot benzinkútnál, vagy akár használhatjuk a legújabb szállítási módot a weboxot, amelynél az áru átvétele a legdiszkrétebb formában történhet meg a nap bármely szakában.
  • A szállítási költségek folyamatosan csökkenek. Azon kívül, hogy sok webáruház rendszeresen tart ingyenes szállítási napokat, a vevők számára gyakran olcsóbb kiszállíttatni a terméket a futárral, ami 700-1000,- Ft között általában elérhető, minthogy utazzon érte kocsival átlagosan 20km-t utazol oda vissza, ami benzinköltségben több, mint 1000 Ft, és akkor még ha hozzá számítjuk a személyes vásárlásra fordított időt is, mindenképpen olcsóbb lesz a webes vásárlás.
  • A szállítási idő jelentősen lecsökkent. Míg korábban akár 10-15 napot is kellett várni egy termékre, amit aztán 4-5 nap alatt szállítottak ki a futárcégek, addigra mára már a nagy webáruházak nagyobb mennyiségű készlettel rendelkeznek, így raktárról tudnak szállítani, valamint a a futárszolgálatok vidékre is 1 nap alatt kiviszik a terméket.
  • Ha azt hiszed, hogy már mindenre megvan az a nagy webáruház ahol a vevők vásárolnak így már nincs esélye egy újabb webáruháznak, akkor csak gondolj bele, hogy a webkereskedelem az a terület, amely a leggyorsabban fejlődik, folyamatos innovációra van szükség és folyamatosan követni kell a trendeket és a vásárlói igényeket. Aki ezt nem teszi, legyen az akármilyen nagy le fog maradni. Egy kisebb cég a piaci változó folyamatokra sokkal könnyebben és gyorsabban tud reagálni, mint egy nagy cég.
  • Nagyon fontos, hogy gyakorlatot szereztünk az internetes vásárlásban! Élvezzük az előnyeit, kimutatható, hogy aki egyszer már rendelt az interneten, az újra fog. Illetve felnő egy olyan generáció, aki a mindennapjait a net előtt tölti és számukra már teljesen természetes lesz, hogy a közösségi életen kívül a mindennapi vásárlásaikat is a neten intézzék.

Egyre könnyebb és gyorsabb a neten vásárolni, mivel egyre többen használnak tabletet, okostelefont, amit a nap 24 órájában maguknál hordanak az emberek, ezért amíg korábban a jellemző internetezési időszak a munkaidőre tevődött és jellemzően az asztali pc-n vagy laptopon neteztünk, ma már gyakorlatilag 0-24 óráig a neten tudunk lenni – és …. vásárolni!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.